KOMPETENCJE CYFROWE GIMNAZJALISTÓW WYNIKI MIĘDZYNARODOWEGO BADANIA KOMPETENCJI KOMPUTEROWYCH I INFORMACYJNYCH ICILS 2013
Opublikowano:Kompetencje komputerowe i informacyjne są jednymi z kluczowych w dzisiejszym zcyfryzowanym świecie. Współczesne dzieci przebywają w świecie mediów od wczesnych dziecięcych, poznając jego tajniki naturalnie poprzez doświadczenie. Radzą sobie z nowoczesnymi technologiami zdecydowanie lepiej niż pokolenie rodziców. W przygotowanym materiale przedstawiono wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych ICILS 2013 obrazujące poziom kompetencji cyfrowych gimnazjalistów. Badanie miało na celu ukazanie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie TIK współczesnej młodzieży na temat gromadzenia i zarządzania informacjami oraz tworzenia i wymiany ich. Inspiracją do przeprowadzenia badań była potrzeba określenia istotnego z punktu widzenia zarówno gospodarczego jak społecznego poziomu kompetencji kluczowych stanowiących o jakości życia człowieka. W prezentacji wskazano rozkład kompetencji CIL w badanych krajach, wskazano możliwości jakie wiążą się z wykorzystaniem TIK w szkołach i przeszkody utrudniające a nawet uniemożliwiające wykorzystani TIK w edukacji. Analiza efektów kształcenia przy wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej w nauczaniu pozwoliła na stworzenie rekomendacji określających cele i strategie na dalsze lata pracy na rzecz kształcenia i doskonalenia umiejętności kluczowych koniecznych dla podnoszenia jakości życia obywateli.
https://www.cen.gda.pl/wp-content/uploads/2015/05/Kompetencje-komputerowe-i-informacyjne-w-%C5%9Bwietle-bada%C5%84-ICILS.pdf
Instytut Badań Edukacyjnych
2013
raport z badań
polski