KOMPUTER W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ
Opublikowano:Komputer jest dziś narzędziem towarzyszącym człowiekowi w wielu podejmowanych działaniach zarówno w pracy, rozrywce jak i nauce. Dzieci mają z nim kontakt od wczesnych lat, ucząc się jego obsługi intuicyjne poprzez doświadczenie wspierane działaniami rodziców skierowanymi na rzecz podnoszenia umiejętności związanych z ich obsługą. Współczesna edukacja wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa informacyjnego wprowadza zajęcia komputerowe już w przedszkolu. Ekspansja technologii cyfrowych postawiła ludzi urodzonych w XXI wieku przed koniecznością kształtowania nawyków związanych z technologiami niemal od urodzenia. Rzeczywistość cyfrowa stała się ich naturalnym środowiskiem kształtującym poszczególne etapy rozwoju człowieka. Młodzi zyskali miano „cyfrowych imigrantów”, ludzi którzy zręcznie posługują się nowoczesnymi narzędziami i nie wyobrażają sobie możliwości funkcjonowania bez nich. W publikacji przedstawiono różne aspekty funkcjonowania młodych w kontekście ich relacji społecznych, szans i zagrożeń wynikających z systematycznego uczestnictwa w cyfrowej rzeczywistości. Wskazano potrzebę świadomego i celowego łączenia narzędzi technologii cyfrowych z tradycyjnym systemem edukacji w celu wzbogacania środowiska edukacyjnego dziecka i otwierającego nowe możliwości ułatwiające i uatrakcyjniające długi i niejednokrotnie żmudny proces nabywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności niezbędnych w przyszłym dorosłym życiu.
0077-653X
http://www.academia.edu/attachments/52808790/download_file?st=MTUzMjQ1NDE3Myw4My4xODAuNTUuMjY%3D&s=swp-splash-paper-cover
Natalia Walter
PTTiME
2012
Poznań, Rzeszów
fragment książki
polska
978-83-232-2685-7