WYKORZYSTANIE GRY KOMPUTEROWEJ W PRZEPROWADZENIU ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Opublikowano:Współczesny świat zdominowany jest przez nowoczesne technologie, które wkroczyły niemal we wszystkie obszary życia człowieka. Narzędzia cyfrowe ułatwiają wykonanie wielu podejmowanych codziennie działań, umożliwiają kontakty na odległość, zapewniają rozrywkę w czasie wolnym. Obniżył się znacząco wiek inicjacji dzieci z cyfrowymi technologiami i zwiększyło się spektrum możliwości jakie im one dają. W publikacji poruszono problem edukacji w cyfrowej rzeczywistości. Ukazano obraz współczesnej szkoły zmienionej przez dostęp do nowoczesnych technologii cyfrowych i nowych mediów. Wskazano korzyści jakie niesie ucyfrowienie szkoły poprzez łączenie tradycji z nowoczesnością. Dokonano analizy obszarów w jakich aktywność młodych w zakresie technologii cyfrowych jest największa i podjęto próbę oceny szans i zagrożeń jakie wiążą się z włączeniem tychże jako narzędzi dydaktycznych w proces edukacji. Świat dzieci to w dużej mierze świat wirtualnej rozrywki, gry komputerowe cieszą się wśród dzieci największa popularnością. Autor podejmuje próbę oceny możliwości wykorzystania gier jako pomocy dydaktycznych oraz wskazuje funkcje, które umożliwiają wykorzystanie ich w obszarze edukacyjnym. Gry komputerowe często traktowane są przez dorosłych jako pochłaniacz czasu, według autora artykułu należy zmienić podejście i potraktować je jako element uatrakcyjniający proces nabywania wiedzy. Według niego nauczyciele powinni wykorzystywać możliwości jakie niesie umiejętne połączenie zabawy z nauką, taka taktyka przyczyni się o zaangażowania ucznia w proces kształcenia i przyniesie zmiany w ogólnym nastawieniu do szkoły jako instytucji.
http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2013/referaty_2013_10/kowalczuk.pdf
Karol Kowalczuk
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
2013
Kraków
referat
polski