MŁODZI I MEDIA. NOWE MEDIA A UCZESTNICTWO W KULTURZE

Opublikowano:

Współcześni ludzie żyją w otoczeniu nowych mediów, są one nieodzownym elementem rzeczywistości w jakiej funkcjonują. Raport przygotowany w ramach grantu „Nowe media a uczestnictwo młodych Polaków w kulturze” pokazuje jak wpisują się one w codzienne życie młodych ludzi w epoce cyfrowej. Jest podsumowaniem projektu badawczego zrealizowanego przez Centrum Badań nad Kulturą Popularną Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej dla Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pod kierunkiem dr. Mirosława Filiciaka, w którym uczniowie liceów odkryli kulisy swojego codziennego życia w cyfrowej rzeczywistości. W kolejnych rozdziałach przedstawiono różne aspekty codzienności młodych zanurzonych w mediach cyfrowych i komunikacji w sieci. Środowisko w jakim funkcjonuje współczesna młodzież jest głównie środowiskiem cyfrowym, które kształtuje w dużej mierze ich kulturę, sposób postrzegania świata, relacje interpersonalne. Nie można zatrzymać postępu technologicznego, warto poprzez analizę zagadnień podnoszonych w raporcie pojąć próbę zrozumienia świat młodych i procesu zmian odgrywających ogromną rolę w kształtowaniu modelu współczesnej rzeczywistości.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://bi.gazeta.pl/im/6/7600/m7600446.pdf
Autor:
Mirosław Filiciak, Michał Danielewicz, Mateusz Halawa, Paweł Mazurek, Agata Nowotny
Wydawca:
Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS
Rok wydania:
2010
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport z badań, raport ekspercki
Język:
polski
Format:
pdf