POLSKIE DZIECI W INTERNECIE. ZAGROŻENIA I BEZPIECZEŃSTWO – CZĘŚĆ 2

Opublikowano:

Współczesne dzieci zanurzone w wirtualnej rzeczywistości funkcjonują w dwóch światach, jednym realnym, w którym wchodzą w bezpośrednie relacje rówieśnicze, uczą się i bawią, drugim wirtualnym, który jest im często bliższy i w którym aktywność odbywa się bez konieczności relacji face to face. Prezentowany raport zawiera dane dotyczące skali zjawiska. Autorzy projektu mieli na celu określenie stanu wiedzy młodych na temat możliwości i zagrożeń jakie wiążą się z korzystaniem z Internetu, rozszerzenie wiedzy o zwyczajach i doświadczeniach związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii zarówno dzieci jak i ich rodziców. Aktywności w wirtualnej rzeczywistości jest elementem sposobu funkcjonowania współczesnego człowieka. Celem projektu EU Kids Onlinenie jest również szerzenie informacji dotyczących możliwości korzystania z bezpiecznego środowiska. Rekomendacje zawarte w materiale stanowić mają wsparcie dla dorosłych, których obowiązkiem jest wprowadzenie młodego użytkownika w wirtualny świat i uświadomienie go jak bezpiecznie się po nim poruszać.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://www.swps.pl/images/stories/zdjecia/eukidsonline/l_kirwil_raport_polska_eukidsonline_v3.pdf
Autor:
Lucyna Kirwil
Wydawca:
Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Rok wydania:
2011
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
raport z badań
Język:
polski
Format:
pdf