STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA E-PODRĘCZNIKÓW
Opublikowano:E-podręcznik to innowacyjne multimedialne narzędzie przygotowane w ramach rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”. Ma stanowić uzupełnienie tradycyjnego podręcznika i poprzez atrakcyjną formę przekazu wiedzy i informacji aktywizować, motywować i przyczyniać się do lepszego przyswajania nowych treści przez dzieci. Prezentowany raport przygotowany na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji ma dostarczyć wytyczne i rekomendacje autorom treści e-podręczników oraz twórcom platformy do upowszechniania e-podręczników. Podejmuje tematykę bezpieczeństwa dzieci i młodzieży korzystających z komputera i internetu, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z zasobami edukacyjnymi online zawartymi w e-podręcznikach. Dokonano w nim klasyfikacji zagrożeń i zwrócono uwagę na poziom kompetencji medialnych dzieci i młodzieży, klasyfikując go według różnych kryteriów, takich jak wiek, płeć, czy miejsce zamieszkania. Otwarte zasoby edukacyjne są źródłem wielu możliwości, niosą jednak również zagrożenia. Niezbędne jest monitorowanie aktywności młodych w internecie i dbanie o ich bezpieczeństwo.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiJkMn1yovdAhWHmLQKHVZlBQMQFjAAegQIABAC&url=https%3A%2F%2Fwww.
Marcin Sołodki
Ośrodek Rozwoju Edukacji
2013
Warszawa
raport ekspercki
polski