FREPA SYSTEM OPISU PLURALISTYCZNYCH PODEJŚĆ DO JĘZYKÓW I KULTUR. KOMPETENCJE I ZASOBY
Opublikowano:Tematyka wielokulturowości we współczesnej Polsce pojawiła się po 1989 roku, kiedy otwarto granice i wprowadzono swobodę umożliwiającą migrację poza granice kraju. Dziś otwarty rynek pracy sprzyja temu zjawisku i jest ono coraz bardziej powszechne już nie tylko w dużych miejskich aglomeracjach, ale również poza nimi. W dobie otwartych granic z wymianą kulturową mamy do czynienia na co dzień, wchodząc w kontakty i relacje mniej lub bardziej bezpośrednie z ludźmi z różnych kręgów kulturowych. Publikacja zawiera opis założeń przyświecających realizacji projektu, którego celem jest upowszechnianie narzędzi rozwijających kompetencje uczniów na każdym poziomie edukacji w dziedzinie różnojęzyczności i wielokulturowości. Program umożliwia kształtowanie nowych umiejętności ułatwiające nauczycielom stosowanie pluralistycznych podejść w nauczaniu języków oraz podnoszenie kompetencje związanych z różnojęzycznością i wielokulturowością.
https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=12974
Michel Candelier , Antoinette Camilleri-Grima, Véronique Castellotti, Jean-François de Pietro, Ildikó Lőrincz, Franz-Joseph Meißner, Artur Noguerol, Anna Schröder-Sura
Muriel Molinié
Ośrodek Rozwoju Edukacji
2017
Warszawa
978-83-65450-73-9