KOMPETENCJA GLOBALNA W SZKOLE
Opublikowano:Dziś człowiek żyje w globalnym świecie, w którym wchodzi w relacje społeczne z innymi ludźmi zarówno tymi znajdującymi się bezpośrednio w najbliższym otoczeniu, jak i tymi, z którymi kontakty są możliwe za przyczyną nowoczesnych technologii, które zrewolucjonizowały pojęcie czasu i miejsca. Umiejętności komunikacyjne stały się jednymi z kluczowych kompetencji, bez których trudno funkcjonować we współczesnym świecie. W prezentowanym artykule autorka porusza zagadnienia dotyczące niezwykle ważnych umiejętności, kształtujących człowieka, stanowiących podstawę funkcjonowania we współczesnej rzeczywistości. Wyjaśnia znaczenie kompetencji globalnej, umiejętności aktywnego życia w społeczeństwie, analizuje jej wymiary w aspektach emocjonalno-moralnym, praktycznym oraz poznawczym w kontekście podejmowanych interakcji. Głównym celem artykułu jest określenie warunków i zadań, jakie stoją przed współczesną szkolą i edukatorami w kwestii nabywania przez uczniów czy też kształtowania w uczniach kompetencji globalnej. W rozważaniach podejmuje próbę określenia warunków sprzyjających kształtowaniu w uczniach kompetencji globalnej, które umożliwią młodym pełny rozwój a później świadome uczestnictwo w zglobalizowanym świecie.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiRiO7cio7dAhWPPFAKHYNLAcIQFjAAegQIARAC&url=http%3A%2F%2Fcejsh
1897-6557
Urszula Dernowska
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
2013
Bydgoszcz
artykuł naukowy
polski
978-83-7096-980-6