POLSKA SZKOŁA W DOBIE CYFRYZACJI. DIAGNOZA 2017
Opublikowano:Współczesna szkoła zmienia się, dostosowuje formy, metody i narzędzia pracy do wymagań rzeczywistości cyfrowej w jakiej funkcjonujemy. Placówki oświatowe wyposażane są w pomoce naukowe, pozwalające łączyć tradycyjny model kształcenia z nowoczesnymi propozycjami ułatwiającymi, uatrakcyjniającymi i uskuteczniającymi proces przekazywania i nabywania wiedzy. Szkoła rozwija się. Proces cyfryzacji jest systematycznie i konsekwentnie realizowany. Badanie i ocena postępów jest niezbędnym elementem ewaluacji. W prezentowanym raporcie dokonano analizy stanu wdrożenia technologii cyfrowych w polskich szkołach w oceny środowiska szkolnego. Analizie poddano również motywacje i doświadczenia w kontekście wdrożenia technologii cyfrowych w szkołach. Na podstawie opinii oraz doświadczeń respondentów zespół badawczy stworzył obraz stanu cyfryzacji polskich szkół w ujęciu geograficznym oraz przekroju systemowym. Raport jest próbą analizy stanu cyfryzacji polskich szkół. Badacze przygotowali opracowanie zawierające diagnozę potrzeb i oczekiwań oraz możliwości środowiska szkolnego uwzględniając kontekst zarówno technologiczny jak i metodyczny. Z opinii zawartych w materiale dowiedzieć się można jaki stosunek do nowoczesnych technologii mają zarówno nauczyciele jaki i uczniowie i ich rodzice oraz w jaki sposób na co dzień wykorzystują narzędzia cyfrowe, do których mają dostęp.
https://nck.pl/badania/raporty/raport-polska-szkola-w-dobie-cyfryzacji-diagnoza-2017
Marlena Plebańska, Małgorzata Sieńczewska, Aleksandra Szyller
Uniwersytet Warszawski, PCG Edukacja
2017
Warszawa
raport z badań
polski