ŚRODOWISKA UCZENIA SIĘ I PARTNERING JAKO KIERUNEK ROZWOJU SZKOŁY W EPOCE CYFROWEJ
Opublikowano:XXI wiek niesie wiele wyzwań. Zmieniająca się dynamicznie rzeczywistość rodzi konieczność dostosowywania się do uwarunkowań społeczno-gospodarczych. Czas płynie, a człowiek próbuje nadążyć za zmianami. Postęp, który wyznacza trendy w wielu dziedzinach stawia współczesnego człowieka przed koniecznością uzupełniania i rozszerzania wiedzy, dopasowywania umiejętności do zmieniających się narzędzi, definiowania nowych pojęć i redefiniowania istniejących. Edukacja przestała być dedykowana młodym, wchodzącym w życie ludziom, stała się dyscypliną, która towarzyszy człowiekowi niemal od urodzenia do późnej starości. W publikacji poruszono tematykę edukacji całożyciowej, zdefiniowano pojęcie przestrzeni edukacyjnej, w której dokonuje się proces edukacyjny oraz środowiska edukacyjnego, które stymuluje proces kształcenia. Szkoła zmienia się, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i próbuje sprostać wyzwaniom jakie stawia przed nią cyfrowa rzeczywistość, tworząc przyjazne środowisko, w którym każdy, niezależnie od wieku będzie mógł podejmować działania wspierające rozwój i podnoszące jakość życia.
http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2013/referaty_2013_10/glebocki.pdf
Rafał Głębocki
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
2013
Kraków
referat
polski