MEDIA I TRANSALFABETYZM A ZROZUMIENIE INFORMACJI – KILKA PRZYKŁADÓW ZASTOSOWANIA NARZĘDZI CYFROWYCH DO PRZETWARZANIA MATERIAŁU „LEKCYJNEGO”
Opublikowano:Żyjemy w czasach transformacji cyfrowej, lawinowo rośnie liczba narzędzi cyfrowych technologii i możliwości ich wykorzystania. Kompetencje cyfrowe stały się kompetencjami nadrzędnymi, stanowią o jakości życia i sposobie funkcjonowania we współczesnej rzeczywistości. Wraz z rozwojem technologii cyfrowych zmienił się również sposób komunikacji. Pomimo, iż zmiany w sposobie porozumiewania się wprowadzają trudności w kontakcie międzypokoleniowym, nie można postrzegać ich jako bezwzględnie niekorzystne. W artykule wskazano charakter zmian związanych z komunikacją i przekazem informacji, opisano korzyści jakie niesie ze sobą ekspansja nowoczesnych technologii w obszarze edukacyjnym. Podkreślono potrzebę otwarcia się systemu oświaty na zachodzące zmiany i skupieniu uwagi na szansach, jakie wiążą się z aktywnym wykorzystaniem technologii w procesie kształcenia zarówno dzieci jak i dorosłych.
http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2014/referaty_2014_10/galecka.pdf
Jolanta Gałecka
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
2014
Kraków
referat
polski