ANALIZA WPŁYWU PROGRAMU "CYFROWA SZKOŁA" NA WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Opublikowano:Rządowy program „Cyfrowa szkoła” opracowany i wprowadzany w polskich szkołach od 2012 roku miał na celu przygotowanie i udostępnienie placówkom oświatowym cyfrowych narzędzi i elektronicznych zasobów edukacyjnych umożliwiających rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie kształcenia. W publikacji dokonano analizy wpływu programu na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty. Przybliżono założenia przyświecające twórcom projektu, wskazano cele i określono efekty wprowadzenia programu do polskiego systemu szkolnego. Analiza wyników badań prowadzonych przez Instytut Badań Edukacyjnych przeprowadzonych wśród uczniów kończących pierwszy etap nauczania pozwoliła na dokonanie oceny efektów podjętych działań. W nowoczesnych technologiach tkwi potencjał, którego umiejętne wykorzystanie przyczynić się może do podniesienia jakości kształcenia a realizowane programy wspierające kształtowanie kompetencji cyfrowych są odpowiedzią na wyzwania jakie niosą i dynamikę zmian jakie wprowadzają. Weryfikację efektów przynosi samo życie, analiza wyników badań pozwala wyciągnąć wnioski i podejmować działania korygujące.
https://wyszukiwarka.efs.men.gov.pl/product/analiza-wplywu-programu-cyfrowa-szkola-na-wyniki-sprawdzianu-szostoklasisty/attachment/2530
Paweł Penszko, Piotr Zielonka
Instytut Badań Edukacyjnych
2015
Warszawa
raport z badań
polski