ELEARNING PAPERS NR 12 ▪ LUTY 2009
Opublikowano:W prezentowanym numerze czasopisma eLearning Papers zawarte zostały artykuły podejmujące tematykę alfabetyzacji cyfrowej w czasach dynamicznych zmian i ekspansji nowoczesnych technologii w codzienne życie człowieka. W pierwszej publikacji przedstawiono trzypoziomowy model cyfrowej alfabetyzacji, określono jej rolę i związek z edukacją osób starszych, przed którymi stoi wiele wyzwań i barier związanych z dostępem do nowoczesnych technologii i ich użytkowaniem. W następnym, autorzy powołując się na doświadczenia Katalońskiego Uniwersytetu Otwartego wskazali kluczowe elementy umożliwiające stworzenie modelu alfabetyzacji cyfrowej w kontekście edukacyjnym. Kolejna publikacja dotyczy zagadnienia e-learningu. Wyjaśniono termin, wskazano główne cechy potwierdzające jego użyteczność i wskazano obszary, w których zastosowanie tej metody nauczania przyniesie wymierne korzyści. W kolejnym artykule przedstawiono zestaw e-zajęć (ang. e-tivities) opracowanych w ramach projektu nauczania, które stanowić mogą ramy do tworzenia własnych form pracy. Ostatnia publikacja zawiera praktyczny przykład inicjatywy europejskiej „SPreaD”, projektu, który wesprzeć ma działania dążące do szerzenia umiejętności skutecznego i odpowiedzialnego posługiwania się technologiami cyfrowymi na co dzień.
www.elearningpapers.eu
1887-1542
Nikitas Kastis, Roberto Carneiro
portal Komisji Europejskiej elearningeuropa.info
2009
Bruksela
numer czasopisma
polski