KORZYSTANIE Z TELEFONU KOMÓRKOWEGO W SZKOLE. ZARZĄDZANIE SZANSAMI I ZAGROŻENIAMI
Opublikowano:Rozwój technologii cyfrowych ma ogromny wpływ na życie osób, które z nich korzystają. Jedni dostrzegają korzyści płynące z łatwego dostępu do urządzeń mobilnych, inni w technologii upatrują zagrożenia. Niewątpliwie ilu użytkowników, tyle opinii na temat. Postęp technologiczny jest nieunikniony, a narzędzia cyfrowe stały się nieodzownym elementem wizerunku współczesnego człowieka. W publikacji poruszono problem korzystania z telefonu komórkowego w szkole. Temat kontrowersyjny, budzący wiele dyskusji, w którym zderzają się dwa światy. Z jednej strony młodzi zwolennicy, uczniowie, którzy praktycznie nie rozstają się z telefonem, z drugiej strony nauczyciele, którzy próbują wprowadzić własne zasady dotyczące korzystania z telefonów w szkole. Na obecną chwilę nie ma jednoznacznie określonych zasad, każda placówka ma własny regulamin. W publikacji podjęto próbę konfrontacji argumentów za i przeciw korzystaniu z narzędzi mobilnych w placówkach. Ukazano zarówno pozytywne jak i negatywne skutki korzystania z telefonów w szkole. Telefon komórkowy stanowi ważny element codziennego życia młodych ludzi, autorzy wskazują konieczność zmiany podejścia do korzystania z urządzeń w szkole i podjęcia prób wykorzystania go jako środka dydaktycznego, wspierającego działania edukacyjne. Sugerują jak powinno się regulować zasady korzystania z telefonów aby niwelować konflikty na tym polu. Postępu technicznego nie da się zatrzymać, zakazy i nakazy zazwyczaj przynoszą negatywne skutki. Współczesna szkoła stoi przed trudnym zadaniem, jakim jest znalezienie „złotego środka” , który pozwoli połączyć tradycyjny model szkoły z nowoczesnym podejściem do kształcenia i edukacji, w którym telefon komórkowy przestanie być złem koniecznym a stanie się atrakcyjnym narzędziem edukacyjnym.
http://czytelnia.frse.org.pl/media/telefonlast.pdf
Michał Dyląg
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
2013
Warszawa
książka
polski
978-83-64032-22-6