POMYSŁY WYKORZYSTANIA WIZUALNYCH JĘZYKÓW PROGRAMOWANIA W EDUKACJI INFORMATYCZNEJ DZIECI STARSZYCH I MŁODZIEŻY
Opublikowano:Zgodnie z nową podstawą programową elementy informatyki wprowadzane są już na wczesnym etapie edukacji. Według podstawy programowej, która określa czego nauczyć powinna szkoła na poszczególnych etapach edukacji, uczniowie klas IV–VIII szkoły podstawowej poznają zasady wprowadzające i rozwijające umiejętności związane z programowaniem. W materiale określono warunki i sposób realizacji kursu programowania na tym etapie edukacji, przybliżono problematykę nauki programowania i doskonalenia myślenia algorytmicznego z wykorzystaniem środków dydaktycznych oraz wskazano środki dydaktyczne niezbędne do realizacji programu. Opisano narzędzia, które wspomagają realizację zajęć z zakresu programowania. Innowacyjne propozycje zawarte w publikacji mogą stanowić zachętę dla zainteresowanych tematem do podejmowania nowych, szerszych w zakresie zadań i motywować do eksperymentów na wyższym niż określony w podstawie programowej poziom.
https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=16265
Monika Spławska-Murmyło
Ośrodek Rozwoju Edukacji
2017
Warszawa
podręcznik, książka, opis dobrej praktyki
polski
978-83-65890-47-4 , 978-83-65890-76-4