GRY ONLINE – KORZYSTANIE I NADUŻYWANIE WŚRÓD MŁODZIEŻY WYNIKI BADANIA EU NET ADB

Opublikowano:

Świat gier komputerowych kusi, są one jedną z aktywności, która budzi zainteresowanie szerokiego grona użytkowników nowych mediów. Dziś, gry online są powszechne i dostęp do nich mają niemal wszyscy, niezależnie od wieku. Producenci dokładają starań aby zarówno dzieci, młodzież jak i dorośli znaleźli w bogatym katalogu produktów odpowiednią dla siebie formę rozrywki. Zafascynowani światem wirtualnym użytkownicy często bez refleksji poddają się trendom kreowanym przez twórców gier. Prezentowany artykuł porusza zagadnienia związane z korzystaniem z interaktywnych programów. Dokonano w nim charakterystyki zarówno młodzieży korzystającej z gier online jak i dostępnych na rynku gier online w podziale na gatunki. Poruszono niezwykle ważny współcześnie problem nadużywania gier oraz podjęto próbę analizy czynników, które mogą przyczyniać się do powstawania tego niepokojącego zjawiska. W publikacji zamieszczono wyniki polskiej części badania EU NET ADB, dotyczącej młodzieży zafascynowanej wirtualną rzeczywistością i możliwością jej kreowania. Analiza wyników obrazuje skalę zjawiska, pokazuje jak w rzeczywistości kształtuje się aktywność młodych w cyfrowym świecie, jakie działania najczęściej podejmują oraz jak młodzież dzieli czas pomiędzy obowiązkami w świecie realnym a rozrywką.

ISSN:
1644-6526
Identyfikator dokumentu cyfrowego:
https://fdds.pl/wp-content/uploads/2016/05/Wojcik_S_2013_Gry_online_korzystanie_i_naduzywanie.pdf
Autor:
Szymon Wójcik
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski, Fundacja Dzieci Niczyje
Rok wydania:
2013
Miejsce wydania:
Warszawa
Typ zasobu:
artykuł naukowy
Język:
polski
Format:
pdf