SMARTFON JAKO OSOBISTE NARZĘDZIE EDUKACYJNE UCZNIA
Opublikowano: #REKOMENDACJA KOMETYNowoczesne technologie z ekspansją wkraczają w codzienne życie człowieka. Ułatwiają pracę, pomagają w nauce, służą komunikacji, ułatwiają zdobywanie informacji i dostęp do rożnych form rozrywki. Narzędzia technologii stają się nieodłącznym elementem wykorzystywanym do codziennego użytku. Jednym z liderów na rynku powszechnie dostępnych narzędzi cyfrowych są smartfony, które zyskują dużą popularność ponieważ umożliwiają wykonanie wielu zadań do niedawna zarezerwowanych tylko dla komputerów. Funkcjonalność tych małych, poręcznych , osobistych urządzeń dzięki rozwojowi techniki stale rozszerza się, rozszerza się również zakres odbiorców. Dziś użytkownikami smart fonów są również dzieci. Eksperci Sieci Edukacji Cyfrowej KOMET@ zainteresowani wpływem nowoczesnych narzędzi na sposób funkcjonowania dzieci i młodzieży w cyfrowej rzeczywistości w tym edukacyjnej opracowali studium, które zawiera diagnozę postaw młodych dotycząca sposobu wykorzystania smart fonów oraz analizę możliwości zastosowania ich w pracy dydaktycznej. Dokument zawiera również rekomendacje dla MEN, samorządów, nauczycieli i dyrektorów.
https://kometa.edu.pl/uploads/media/pliki/Smartfon%20w%20szkole_X.2018.pdf
Danuta Morańska, Krzysztof Głomb, Piotr Drzewiecki, Łukasz Srokowski, Piotr Mieczkowski, Magdalena Maziarz, Barbara Michalska, Anna Michniuk, Tomasz Tokarz, Robert Turski, Ewa Szpot, Beata Zwierzyńska
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
2018
Warszawa
studium przypadku
polski