WYBÓR ZŁYCH STEROWNIKÓW W CAŁOŚCIOWEJ REFORMIE SYSTEMU EDUKACJI
Opublikowano:System edukacji poddawany jest systematycznie reformom, które mają usprawnić procesy edukacyjne i poprawić jakość kształcenia. W artykule podjęto próbę oceny strategii podejmowanych w celu poprawy skuteczności nauczania. Dokonano analizy dobrych i złych sterowników, wpływających na skuteczność podejmowanych działań. Omówione zostały sterowniki, które są najczęściej wybierane przez osoby zaangażowane w tworzenie reform, mających przynieść pozytywne zmiany, dokonano oceny wad wynikających z podejmowania błędnych wyborów i przedstawiono propozycje zestawu alternatywnych sterowników, których skuteczność w dążeniu do osiągnięcia zamierzonego celu została w trakcie prowadzonych reform udowodniona.
https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/wybor_zlych_sterownikow_w_calosciowej_reformie_systemu_edukacji.pdf
Michael Fullan
Magdalena Pater
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
2014
Warszawa
broszura
polski
978-83-64602-32-0