TIKI DLA METODYKI, CZYLI NARZĘDZIA CYFROWE W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Opublikowano:Cyfrowe technologie są stałym elementem współczesnej rzeczywistości. Towarzyszą człowiekowi od wczesnych lat dziecięcych, współtworząc środowisko w jakim funkcjonuje. Kształcenie podnoszenie i doskonalenie kompetencji związanych ze świadomym, refleksyjnym wykorzystaniem technologii w codziennym życiu jest priorytetem współczesnej edukacji. W publikacji dokonano prezentacji projektu realizowanego w celu nabycia kompetencji TIK niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu przez nauczycieli kształcenia ogólnego, a także nabycie przez uczniów kompetencji kluczowych w zakresie TIK oraz nauk przyrodniczych. Pomimo, iż powszechny dostęp do technologii sprawił, że obsługa narzędzi cyfrowych, zwłaszcza w przypadku młodych, urodzonych w epoce rewolucji cyfrowej użytkowników jest intuicyjna i nie sprawia problemów kształtowanie umiejętności w tym zakresie nadal pozostaje dużym wyzwaniem. Realizowany projekt miał na celu wspomóc nauczycieli w doskonaleniu kompetencji cyfrowych niezbędnych w pracy pedagogicznej i otworzyć na nowe trendy nauczania wspieranego nowoczesną technologią.
https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/includes/download.php?id=18083
Małgorzata Budzik
Ośrodek Rozwoju Edukacji
2018
Warszawa
opis dobrej praktyki
polski