WPŁYW ZMIAN TECHNOLOGICZNYCH NA PRACOWNIKÓW SEKTORA BANKOWEGO
Opublikowano:Nowoczesne technologie na stałe wpisały się w nurt rozwoju gospodarczego. To one kreują rynek, nadając tempo zachodzącym zmianom. Sektor bankowy jest jedną z gałęzi gospodarki, która dynamicznie dostosowuje swój model działania do potrzeb zmieniającego się cyfrowo świata i poprzez nowoczesne technologie usprawnia świadczone dla klientów usługi. Pracownicy banków systematycznie muszą podnosić swoje kompetencje aby nadążyć za zmianami jakie zachodzą w branży. Autorzy publikacji wskazali główne kierunki rozwoju w sektorze bankowym, które determinuje zarówno postęp w dziedzinie nowych technologii jak i potrzeby i oczekiwania konsumentów. W artykule podjęto próbę zdefiniowania nowej roli banków w świetle zachodzących zmian oraz wskazano katalog kompetencji niezbędnych w pracy w tej branży. W raporcie dokonano analizy przyczyn, które wpływają na zmianę charakteru pracy bankowca, przedstawiono kierunki zmian wewnętrznej struktury instytucji bankowych oraz zawarto rekomendacje, które wskazują kierunki wspierania pracowników sektora w procesie cyfryzacji.
http://www.delab.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2018/03/DELabUW_raport_kompetencje_cyfrowe_pracownikow_bankow_online2-1.pdf
Katarzyna Śledziewska , Renata Włoch
DELab UW
2018
Warszawa
raport ekspercki
polski
978-83-946196-4-0