GRAFICZNY INTERFEJS UŻYTKOWNIKA W INTERNETOWYCH PLATFORMACH EDUKACYJNYCH DLA SENIORÓW
Opublikowano:Rozwój cyfrowy wymusza konieczność opanowania umiejętności umożliwiających sprawne poruszanie się w świecie nowoczesnych technologii. Brak tych umiejętności ogranicza aktywność i utrudnia codzienne funkcjonowanie. Problematyka kompetencji kluczowych we współczesnym świecie jest jednym z niezwykle ważnych tematów społecznych. Możliwości edukacyjne w zakresie kształcenia, podnoszenia i doskonalenia kompetencji cyfrowych są coraz większe i dotyczą coraz szerszej części społeczeństwa, jednak pomimo tego wciąż pozostaje wiele do zrobienia, zwłaszcza w zakresie edukacji medialnej osób starszych. Niniejsze opracowanie ma na celu zaprezentowanie zasad projektowania przyjaznych i wydajnych internetowych platform edukacyjnych dla użytkowników w wieku powyżej 55 roku życia. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej przedstawione zostały teoretyczne zasady konstruowania efektywnych graficznych interfejsów użytkownika (GUI). Druga zaś uwzględnia uwarunkowania tworzenia GUI dla platform e-learningowych dedykowanych dla seniorów. W materiale wskazano główne potrzeby edukacji medialnej seniorów i zidentyfikowano konkretne umiejętności, które pozwolą nie tylko ułatwić im codzienne życie, ale jednocześnie zaspokoją podstawowe potrzeby samorealizacji, uznania oraz dostarczą rozrywki.
http://www.e-edukacja.net/szosta/referaty/Sesja_P_5.pdf
Łukasz Tomczyk
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych
2009
Warszawa
referat
polski