USING THE TECHNOLOGY OF TODAY, IN THE CLASSROOM TODAY
Opublikowano:Współczesny nauczyciel stoi przez ogromnym wyzwaniem. W dobie postępu technologicznego musi dostosować środowisko edukacyjne do potrzeb ucznia funkcjonującego w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Zadanie to jest niezwykle trudne ponieważ nauczyciele zazwyczaj sami muszą zdobywać na bieżąco kompetencje zakresie TIK. W publikacji podjęto rozważania dotyczące możliwości jakie gry, symulacje i technologie sieci społecznościowych mogą mieć do zaoferowania w procesie kształcenia. Niewątpliwie wprowadzenie takich form wsparcia procesu edukacyjnego wychodzi poza konwencjonalne metody, jednak eksperymenty z nowymi metodami są konieczne i pozwalają dostosować skostniały system do dynamiki zmieniającego się świata. Opinii na temat takiej formy transformacji systemu oświaty jest wiele. Zwolennicy podnoszą argument, że nauczyciele za pośrednictwem technologii mogą podejmować eksperymenty edukacyjne, które rozbudzają zainteresowanie uczniów i zachęcają do podejmowania aktywnych działań zmierzających do zgłębienia, analizowania i poznania podawanych treści. Jak wskazują wyniki prowadzonych badań, kształcenie z wykorzystaniem gier poprawia zarówno rozumienie materiału lekcji, jak i zainteresowanie uczniów tematem lekcji. Nowoczesne technologie są powszechnie wykorzystywane w codziennym życiu. Gry jako narzędzie dydaktyczne choć jeszcze mało popularne mogą stanowić potencjał i odegrać znaczącą rolę w zmianie podejścia do procesu nauczania i uczenia się na każdym etapie edukacji.
https://www.researchgate.net/publication/263125941_Using_the_Technology_of_Today_in_the_Classroom_Today_The_Instructional_Power_of_Digital_Gaming_and_
Eric Klopfer, Scot Osterweil, Jennifer Groff, Jason Haas
The Education Arcade Massachusetts Institute of Technology
2009
Massachusetts (Stany Zjednoczone)
opis dobrej praktyki
angielski