RESEARCH FOR CULT COMMITTEE - DIGITAL SKILLS IN THE 21ST CENTURY
Opublikowano:Kompetencje cyfrowe są we współczesnym świecie jednymi z kluczowych, umożliwiających aktywne uczestnictwo w cyfrowej rzeczywistości. Prezentowane badanie ma na celu dostarczenie Członkom Parlamentu informacji pozwalających na analizę i ocenę stanu umiejętności cyfrowych oraz stworzenie zaleceń dotyczących planu ich rozwoju w XXI w. Ma umożliwić tworzenie adekwatnej do potrzeb polityki, odpowiadającej na współczesne wyzwania wynikające z planu działania na rzecz edukacji cyfrowej. Na podstawie przeglądu literatury i wyników badań stworzono mapę, która wskazuje najsłabsze punkty w zakresie umiejętności i kompetencji cyfrowych. W materiale zawarto plan działania opublikowany przez Komisję Europejską określający, w jaki sposób systemy szkoleniowo - edukacyjne mogą wykorzystywać innowacje technologiczne na rzecz wspierania rozwoju kompetencji cyfrowych. Prezentowany dokument ma charakter roboczy.
http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2018/617495/IPOL_STU(2018)617495_EN.pdf
Justina Vaikutytė-Paškauskė, Justina Vaičiukynaitė, Donatas Pocius
Policy Department for Structural and Cohesion Policies, European Parliament
2018
Bruksela, Belgia
raport ekspercki
angielski