TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE W EDUKACJI MUZYCZNEJ XXI WIEKU
Opublikowano:Nowoczesne technologie towarzyszą współczesnemu człowiekowi na co dzień. Są elementem otaczającej go rzeczywistości. Narzędzia cyfrowe znajdują zastosowanie w wielu obszarach aktywności, ułatwiając, usprawniając i uatrakcyjniając wiele podejmowanych działań. Zmiany jakie wprowadza ekspansja technologii nie ominęły edukacji, obszaru, który w oczach wielu postrzegany był do niedawna jako tradycyjny i skostniały. Szkoła, dostosowując się do oczekiwań społeczeństwa poddała się trendom jakie niesie rozwój technologii cyfrowych. W publikacji poruszono problem wyzwań z jakimi musi się mierzyć system oświaty w obliczu zmian, wskazano oczekiwania jakie wiążą się z wprowadzaniem reform i wyzwania przed jakimi stoją współcześni nauczyciele w zakresie wykorzystania innowacyjnych rozwiązań w procesie wychowania i kształcenia. Omówiono strategie i kierunki działań polskiego szkolnictwa na lata 2010-2013, z perspektywą do 2020 roku, w zakresie przygotowania dzieci i młodzieży do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym z wykorzystaniem najnowszych technologii informacyjnych i komunikacyjnych opracowane przez Radę ds. Edukacji Informatycznej i Medialnej, działającą przy Ministrze Edukacji Narodowej. Rozważania podejmowane w publikacji prowadzono w kontekście możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych i szans jakie się z tym wiążą w powszechnej edukacji muzycznej.
https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/3216/Ewa%20Parkita%20Technologie%20informacyjno%20komunikacyjne%20w%20edukacji%20muzycznej%20XXI
2084-5081
Ewa Parkita
Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
2016
Bydgoszcz
artykuł naukowy
polski