DYDAKTYKA CYFROWA EPOKI SMARTFONA. ANALIZA CYFROWYCH ASPEKTÓW DYDAKTYKI GIMNAZJUM I SZKOŁY ŚREDNIEJ
Opublikowano:Współczesna szkoła stoi przed dużym wyzwaniem. Musi zmierzyć się z innowacjami jakie pojawiają się wraz z ekspansja nowoczesnych technologii, które od kilkunastu lat kształtują wiele obszarów aktywności człowieka. W prezentowanej publikacji podjęto próbę wskazania czynników i metod umożliwiających dopasowanie systemu kształcenia do potrzeb zmieniającej się rzeczywistości oraz podniesienie skuteczności i atrakcyjności procesu dydaktycznego. Projekt skierowany jest do dyrektorów i nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Powstał aby wspomóc działania umożliwiające dostosowanie systemu kształcenia do realiów rzeczywistości cyfrowej. W ramach projektu podjęto próbę zdefiniowania zakresu i poziomu kompetencji nauczycieli oraz wskazania czynników determinujących efektywne wprowadzanie zmian w podejściu do nowoczesnych metod uczenia się i nauczania. Wskazano cechy, które powinien posiadać nauczyciel XXI wieku aby skutecznie realizować istotne współcześnie cele edukacyjne. Wskazano najważniejsze kompetencje informacyjne, odgrywające znaczącą rolę w procesie dydaktycznym. Technologie odgrywają dużą rolę w życiu ludzi, zwłaszcza młodych, którzy urodzili się i funkcjonują w epoce cyfrowej. Intencją twórców projektu była próba opracowania strategii łączącej tradycyjny system oświaty z nowoczesną technologią i stworzenie skutecznej metody umożliwiającej dopasowanie metod nauczania do wymagań młodego pokolenia.
http://www.ldc.edu.pl/phocadownload/Dydaktyka-cyfrowa-epoki-smartfona.pdf
Krzysztof Głomb, Małgorzata Wieczorek-Tomaszewska, Dominika Hofman-Kozłowska, Ewa Kędracka, Kamil Kopij, Lesław Tomczak, Marcin Zaród
Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”
2013
Tarnów
raport ekspercki, książka
polski