SMARTFON W EDUKACJI I KOMUNIKACJI MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ A ZAGROŻENIE FONOHOLIZMEM
Opublikowano:Współczesne dzieci określa się mianem urodzonych z myszką w ręku czy cyfrowych tubylców. Niewątpliwie posługują się one nowoczesnymi technologiami zdecydowanie sprawniej niż pokolenie cyfrowych imigrantów, ludzi urodzonych przed epoką cyfrową. Postęp w dziedzinie nowych mediów jest coraz większy i wywiera wpływ na coraz młodszą część społeczeństwa. W publikacji wskazano zarówno możliwości jak i zagrożenia jakie się z tym wiążą, skupiając szczególną uwagę na nowoczesnym środku komunikacji jakim jest smartfon. Przybliżono wyniki badań, które obrazują w jakim stopniu i do jakich celów nowoczesne narzędzia technologii cyfrowej są wykorzystywane na co dzień. Opisano zjawisko fonoholizmu, zagrożenia, na które narażeni są użytkownicy, którzy bez nadzoru, refleksji i świadomości niebezpieczeństw korzystają z możliwości jakie daje telefon podłączony do sieci. Jak wynika z analizy prowadzonych badań urządzenia komunikacji cyfrowej podłączone do sieci są zarówno narzędziem niosącym zagrożenie jak i ułatwiającym i uprzyjemniającym codzienne życie. Edukacja młodych użytkowników w zakresie bezpiecznego korzystania z dostępnych narzędzi cyfrowych warunkuje, że będą spełniać swoją pożyteczną rolę.
10.18276/epu.2016.123-32 | strony: 345-357, http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Ekonomiczne_Problemy_Uslug/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2016-t-n123/Ekonomiczne_Problemy_Uslug-r2016-t-n123-s345-35
1896-382X
Katarzyna Warzecha
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
2016
Szczecin
artykuł naukowy
polski