TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE (TIK) W ROZWIJANIU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH I SPOŁECZNYCH OSÓB Z MNIEJSZYMI SZANSAMI
Opublikowano:Informatyzacja jakiej doświadczamy na co dzień wymaga systematycznego dostosowywania wiedzy i umiejętności w obszarze TIK. Nie tylko modne, ale konieczne stało się life wide learning, uczenie przez całe życie, które umożliwia człowiekowi dostosowanie się do wymagań współczesnego świata. Żyjemy w dobie szybkich zmian, umiejętność dopasowywania się do nich jest współcześnie jedną z podstawowych kompetencji umożliwiających sprawne funkcjonowanie w społeczeństwie. Publikacja zawiera materiały ze spotkania zorganizowanego w ramach monitoringu tematycznego programu „Uczenie się przez całe życie”. Prezentowane materiały poruszają zagadnienia dotyczące zwiększania umiejętności wykorzystywania technologii cyfrowych w edukacji i szkoleniach skierowanych do osób z mniejszymi szansami. W ramach publikacji dokonano analizy badań statystycznych z lat 2008–2012 dotyczących wykorzystania komputera i internetu w codziennym życiu, poruszono problem wykluczenia społecznego wynikającego z niekorzystania z nowoczesnych technologii oraz wskazano obszary, w których należy podjąć działania umożliwiające rozwój i wyrównywanie szans w dostępie do nowoczesnych technologii i wykorzystaniu ich w rożnych obszarach życia.
http://czytelnia.frse.org.pl/media/tik.pdf
Małgorzata Piekarska
Ewa Koźbiał, Konrad Pomaniuk, Tadeusz Wojciechowski
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu „Uczenie się przez całe życie”
2012
Warszawa
książka
polski
978-83-64032-04-2