BADANIE POTENCJAŁU WDRAŻANIA EDUKACJI MEDIALNEJ W WARSZAWSKICH SZKOŁACH
Opublikowano:Tytułowe badanie potencjału edukacji medialnej w Warszawie zostało zainicjowane przez Fundację Nowoczesna Polska wraz z Biurem Edukacji Miasta Społecznego Warszawy. Zrealizowane zostało przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” w 2015 roku. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania dotyczące możliwości wprowadzenia do warszawskich szkół edukacji medialnej. Raport z badania miał w założeniu stać się podstawą decyzji w sprawie wyboru rozwiązań i działań wspierających rozwój tej dziedziny. W tym celu przeprowadzono analizę dokumentów strategicznych, nie tylko lokalnych, ale również krajowych, czy europejskich, określając formalne ramy zagadnienia. Kolejnym etapem badań było sporządzenie katalogu instytucji i przeanalizowanie oferty organizacji działających w Warszawie w obszarze edukacji medialnej, a także prześledzenie możliwości organizacyjno-finansowych dla inicjatyw i działań w badanej sferze. Badacze starali się również zidentyfikować potrzeby warszawskiego rynku pracy w branży mediowej, kreatywnej i informatycznej. Dopełnieniem badań stały się wywiady indywidualne i grupowe z przedstawicielami grup wdrażających oraz uczestniczących w edukacji medialnej.
Wnioski z przeprowadzonych badań wskazują na silną potrzebę rozwijania edukacji medialnej w Warszawie oraz konieczność działań podnoszących kompetencje nauczycieli. Stanowią również ciekawy materiał badawczy, dający zastosować się nie tylko do warunków warszawskich.
Kaja Dziarmakowska, Paulina Wróbel
Katarzyna Milczewska, Sonia Szostak
Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”
2015
Warszawa
raport z badań
polski