STANOWISKO POLSKICH WYDAWCÓW PODRĘCZNIKÓW ZRZESZONYCH W POLSKIEJ IZBIE KSIĄŻKI ZANIEPOKOJONYCH KSZTAŁTEM PILOTAŻU PROGRAMU „CYFROWA SZKOŁA”
Opublikowano:Przedstawione 3 kwietnia 2012 roku stanowisko polskich wydawców podręczników, członków Polskiej Izby Książki jest wyrazem obaw związanych z kształtem przyjętego w tym samym dniu rządowego programu pilotażowego „Cyfrowa Szkoła”. Autorzy podkreślając, iż popierają ideę unowocześnienia polskiej szkoły poprzez wprowadzenie do niej elementów technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), jednocześnie krytycznie odnoszą się do niektórych założeń programu „Cyfrowa Szkoła” i wskazują istotne jego braki. Zastrzeżenia wydawców budzi przede wszystkim przewidywana metodologia mierzenia skuteczności programu.
Kolejnym podnoszonym problemem jest fakt, iż program nie przewiduje badania e-podręczników oraz ich wpływu na wyniki nauczania. Według wydawców nierealne są również założenia MEN odnośnie czasu w jakim e-podręczniki na potrzeby programu powinny zostać stworzone.
Niepokój Polskiej Izby Książki budzi wreszcie planowane przez MEN przeorganizowanie procesu przygotowania podręczników. Nowa procedura tworzenia i zatwierdzania podręczników wyłączy element konkurencji, co może skutkować obniżeniem jakości finalnego dzieła.
Na koniec wydawcy deklarują swoje otwarcie na dialog z podmiotami odpowiedzialnymi za projekt „Cyfrowa Szkoła”.
Polska Izba Książki
2012
Warszawa
polemika
polski