PRZYGOTOWANIE NAUCZYCIELI DO PRACY W CYFROWEJ SZKOLE – AKADEMIA E-NAUCZYCIELA W WYŻSZEJ SZKOLE BIZNESU W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

Opublikowano:

Rewolucja technologiczna jakiej obecnie doświadczamy wywiera ogromny wpływ na model funkcjonowania  społeczeństwa we wszystkich niemal dziedzinach życia.  Technologia cyfrowa służy nam nie tylko do urozmaicania dnia codziennego. Ma wpływ na nasz sposób komunikowania się, współpracy, zdobywania, gromadzenia i przetwarzania informacji. Służy do rozrywki i pracy. Rozwój nowoczesnych technologii wymusza konieczność dostosowywania się do nowszych narzędzi cyfrowych, odnalezienia się i sprawnego funkcjonowania w coraz szerszym środowisku   technologicznym. Zmiany dotykają również edukacji, która jeszcze do niedawna oparta była na tradycyjnym transmisyjnym modelu nauczania-uczenia się.

W opracowaniu zwrócono uwagę na  konieczność dostosowania się nauczycieli, do wymagań uczniów pokolenia Cyfrowych Tubylców, którzy chętnie i naturalnie wykorzystują  narzędzia cyfrowe, dla których świat zdominowany przez nowoczesne technologie jest środowiskiem naturalnym. Wskazuje również problemy wynikające z różnic w postrzeganiu i rozumieniu rzeczywistości. Pomimo, iż nauczyciele starają się  adaptować w epoce cyfrowej i systematycznie podnosić kompetencje w tym zakresie, często ich podejście do wykorzystania TIK w realizacji zadań dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczych  różni się od oczekiwań uczniów.  

Autorka podejmuje refleksję nad współczesnym modelem kształcenia pedagogów, zarówno dziś czynnych zawodowo jak i przyszłych, dla których nowoczesne technologie mogą stać się nieodzownym środkiem do realizacji nadrzędnego celu edukacji, jakim jest rozwój ucznia, a współczesna szkoła stworzy warunki do nabywania  umiejętności świadomego, refleksyjnego korzystania z zasobów cyfrowych. Ona sama, mając na uwadze rozwój współczesnych dzieci zainicjowała projekt Akademia e-Nauczyciela, który z powodzeniem realizowany w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej promuje najnowsze rozwiązania w zakresie organizacji i sposobu kształcenia młodego pokolenia.  

Autor:
Danuta Morańska
Rok wydania:
2014
Miejsce wydania:
Kraków
Typ zasobu:
referat
Język:
polski

Szanowni Państwo,

W związku z obowiązującym od 25 maja rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016 - 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) - Prosimy o zapoznanie się z niniejszą informacją. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies.

Klikając "Przejdź do strony" lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody.

W związku z powyższym, w Polityce prywatności znajdziecie Państwo informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie z siedzibą w Tarnowie, ul. Krakowska 11a oraz zasady, na jakich będzie się to obecnie odbywać.
Niniejsza informacja nie wymaga od Państwa żadnych dodatkowych działań.

Pełna informacja