E-SKILLS FOR JOBS IN EUROPE – MEASURING PROGRESS AND MOVING AHEAD: FINAL REPORT
Opublikowano:Kompetencje cyfrowe odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę w świecie zdominowanym przez nowoczesne technologie. Nabywanie, podnoszenie i doskonalenie umiejętności kluczowych w XXI wieku stało się nie tyle potrzebą co obowiązkiem każdego człowieka. W publikowanym raporcie dokonano przeglądu postępów w dziedzinie TIK i zalecono, co należy robić, aby rozszerzyć możliwości związane z kształceniem umiejętności cyfrowych i niwelowaniem problemów w zakresie dostępu do innowacji. Przybliżono założenia europejskiego programu e-umiejętności, którego celem jest przełamywanie barier w dostępie do ICT. Niniejszy raport zawiera dane dotyczące podaży i popytu na e-umiejętności. Analiza danych umożliwia zrozumienie potrzeb związanych z monitorowaniem e-umiejętności, pozwala na tworzenie planów, programów i inicjatyw umożliwiających podejmowanie odpowiednich działań na rzecz rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnej i kompetencji niezbędnych do aktywnego życia w środowisku cyfrowym.
10.13140/2.1.1477.7605
Werner B. Korte, Tobias Hüsing, Karsten Gareis, Strahil Birov, Inna Bludova, Carola Schulz
empirica GmbH dla Wspólnota Europejska
2014
Bruksela, Belgia
raport z badań, raport ekspercki
angielski