NEET – MŁODZI DOROŚLI POZA RYNKIEM PRACY I SYSTEMEM EDUKACYJNYM
Opublikowano:Człowiek jest współcześnie jednym z ogniw tworzących system społeczny i gospodarczy. Charakter podejmowanych przez niego działań uzależniony jest od wielu czynników, miedzy innymi wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania czy statusu. Niestety w społeczeństwie funkcjonuje również grupa społeczna, która nie podejmuje żadnych zadań, które wiązałyby się z jakimkolwiek zaangażowaniem własnym na rynku pracy czy aktywnością edukacyjno-szkoleniową. Zjawisko to jest jednym z istostnych problemów społecznych, z którymi zmagają się państwa Unii Europejskiej, w tym także Polski. Z uwagi na to, iż systematycznie wzrasta odsetek ludzi pozostających bez pracy i jednocześnie nie podejmujących żadnych działań związanych z nabywaniem, uzupełnianiem i podnoszeniem kwalifikacji poprzez edukacje i szkolenia, koniecznym staje się wdrażanie działań systemowych, które ograniczą skalę zjawiska i przyczynią się do niwelowania skutków ekonomiczno-gospodarczych generowanych przez pokolenie NEET. W publikacji dokonano charakterystyki grupy młodych osób, funkcjonujących poza rynkiem pracy i systemem edukacyjnym, dokonano również analizy uwarunkowań indywidulanych, społecznych oraz ekonomicznych decydujących o braku aktywności wśród młodych ludzi. Autorzy publikacji wskazali propozycje rozwiązań edukacyjnych, których realizacja może przyczynić się do zminimalizowania bierności edukacyjnej, zawodowej i społecznej generacji NEET.
http://www.ata.edu.pl/pliki/edukacja-doroslych/ATA-1-2018/ATA-1-2018-s-133-146.pdf
1230-929 X
Łukasz Tomczyk, Joanna Maćkowicz, Olga Wyżga, Patrycja Curyło, Barbara Pietryga- Szkarłat, Anna Mróz, Anna Duda
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
2018
Warszawa
artykuł naukowy
polski