BADANIA GIER WIDEO Z PERSPEKTYWY EDUKACJI MEDIALNEJ. ANALIZA I REKOMENDACJE
Opublikowano:Gry są jedną z najbardziej atrakcyjnych form rozrywki nie tylko dla dzieci ale również dla młodzieży czy osób starszych. Przez lata ta forma spędzania wolnego czasu i oderwania się od codziennych obowiązków zyskiwała na popularności. Dziś zmienił się model gier. Tradycyjne zostały zastąpione nowoczesnym, którym charakter nadaje postęp technologiczny. W publikacji poruszono kwestie związane z wykorzystaniem gier w edukacji. Dokonano analizy dostępnych raportów poruszających zagadnienia związane z korzystaniem z gier w kontekście relacji i zachowań społecznych, zarówno w środowisku rodzinnym jak i rówieśniczym. Zwrócono uwagę na konieczność kształtowania kompetencji nie tylko związanych z technicznym korzystaniem z nowoczesnych technologii ale też z umiejętnością trafnego doboru wytworów kultury medialnej do wieku, bezpiecznego korzystania z sieci oraz trafnej oceny i umiejętności wyboru wartościowych propozycji. Publikacja ma skłonić do refleksji wszystkich zainteresowanych prawidłowym rozwojem dzieci, uświadomić wagę edukacji medialnej w kontekście kształtowania umiejętności rozumienia cyfrowego świata i znajomości dostępnych za jego pośrednictwem narzędzi. Autorzy materiału zachęcają do pochylenia się nad zagadnieniem oraz dokonania analizy i oceny zjawisk związanych z ekspansją technologii codzienne życie człowieka.
http://ptbg.org.pl/dl/251/Damian%20GA%C5%81USZKA,%20Agnieszka%20TAPER%20-%20Badania%20gier%20wideo%20z%20perspektywy%20edukacji%20medialnej.%20Analiza
2080-4555
Damian Gałuszka, Agnieszka Teper
Polskie Towarzystwo Badania Gier
2018
Poznań
artykuł naukowy
polski