PROGRAMOWANIE Z DASHEM I DOTEM. OD ZABAWY DO PROGRAMOWANIA
Opublikowano:Artykuł jest dostępny w ramach materiałów pokonferencyjnych trzynastej edycji Konferencji Informatyka w Edukacji, która odbyła się w czerwcu 2016 roku w Toruniu.
Dash i Dot to dwa roboty – zabawki edukacyjne produkowane przez firmę Wonder. Pierwszy z nich jest robotem mobilnym – może poruszać się w zadany sposób, Dot zaś to robot statyczny. Oba zostały wyposażone w zestaw różnych czujników, dzięki którym „słyszą”, „widzą”, rozpoznają otoczenie. Mają też możliwość ekspresji – wydają dźwięki, emitują sygnały świetlne. Roboty współpracują z urządzeniami mobilnym, zarówno działającymi pod kontrolą systemu Android, jak również iOs. Na oba te systemy dostępne jest pięć aplikacji pozwalających na pracę z robotami. Roboty są zgodne z klockami Lego, przez co można łatwo je rozbudowywać.
W artykule autorki prezentują zarówno same roboty-zabawki, jak i dostępne aplikacje. Opisują również przykłady zajęć możliwych do przeprowadzenia ich pomocą. Oceniają, że zarówno uczniowie, jak i nauczyciele mogą odnieść wiele korzyści mając możliwość pracy z robotami. Dla nauczycieli to przydatna pomoc dydaktyczna na początkowym etapie nauki programowania, dla uczniów zaś to pasjonująca zabawa, mająca przy tym potężny walor edukacyjny.
Maria Śmiełowska-Bohn, Anna Wicek
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2016
Toruń
referat
polski