W STRONĘ CYFROWEJ DYDAKTYKI AKADEMICKIEJ XXI WIEKU. PRÓBA ROZPOZNANIA
Opublikowano:Temat kompetencji cyfrowych w kontekście współczesnej edukacji pojawia się niezwykle często zarówno w publikacjach naukowych, badaniach czy rozważaniach zarówno osób związanych z systemem oświaty jak i rodziców i opiekunów, którzy mają na uwadze dobro wkraczających na ścieżkę edukacji młodych ludzi. Autor artykułu poruszył kwestie złożoności środowiska nauczania i dydaktyki akademickiej, dokonał analizy opinii i komentarzy dotyczących współczesnych zmian i tendencji cywilizacyjnych, w których nowoczesne technologie wyznaczają trendy. Niewątpliwie technologie odgrywają coraz większą rolę w życiu człowieka, autor wskazał możliwości jakie wiążą się z wykorzystaniem technologii w edukacji i zaproponował pięć zasad umożliwiających eliminowanie negatywnego wpływu mediów cyfrowych na rozwój jednostki i proces nauczania. Wykorzystanie technologii w edukacji przynosi korzyści jednak nie należy zapominać, że nie są one celem same w sobie. Mają wspierać proces dydaktyczny i służyć realizacji celu kształcenia, czyli przygotowania do świadomego i bezpiecznego i aktywnego funkcjonowania w zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości.
10.7169/snp.2017.17.30
1509-4146
Mirosław Wobalis
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
2017
Poznań
artykuł naukowy
polski