DIGITAL DIDACTICS – SCAFFOLDING A NEW NORMALITY OF LEARNING
Opublikowano:Technologie cyfrowe wprowadzają wiele pozytywnych zmian w sposobie nauczania i uczenia się. Otwierają szeroki dostęp do informacji, ułatwiają komunikację, rozwijają kreatywność i twórcze myślenie u uczniów. Jak wynika z prowadzonych badań integracja cyfrowych narzędzi dydaktycznych w proces kształcenia aktywizuje uczniów i angażuje do pracy nie tylko na lekcji ale również poza nią. W publikacji dokonano analizy możliwości wykorzystania technologii w kształceniu w szkolnictwie wyższym. Ocenie poddano stopień przygotowania systemu oświaty do podjęcia wyzwań związanych w wdrażaniem dydaktyki cyfrowej i projektów cyfrowych umożliwiających rozwój kształcenia wyższego dopasowany do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Określono rolę nauczyciela w procesie cyfryzacji szkolnictwa wyższego i jego udział w kształtowaniu procesu nauczania otwartego na cyfrowe zasoby edukacyjne i otwarte kształcenie wspierane ICT.
http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:684359/FULLTEXT01.pdf
Isa Jahnke, Anders Norberg
OPEN EDUCATION 2030
2013
fragment książki
angielski