DIGITAL EDUCATION 2.0 FROM CONTENT TO CONNECTIONS
Opublikowano:Innowacje są elementem zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Komputery i telefony komórkowe to narzędzia codziennego użytku, bez których człowiek nie wyobraża sobie życia. Dostawcy technologii i usług cyfrowych sukcesywnie wprowadzają na rynek nowe atrakcyjne narzędzia dopasowane do potrzeb zmieniającej się cyfrowo rzeczywistości. Kształcenie kompetencji cyfrowych stało się elementem kluczowym nie tylko edukacji formalnej ale również tej całożyciowej, która pozwala nadążać za zmianami. W publikacji omówiono zagadnienia związane z digitalizacją systemu oświaty, określono zadania szkoły w kontekście wyzwań jakie niesie technopolizacja wielu obszarów życia oraz zdefiniowano potrzeby i wymagania pracodawców, z którymi mierzyć się muszą absolwenci szukający pracy. Gospodarka ewoluuje, innowacje są elementem determinującym jej rozwój. W materiale przybliżono założenia modelu edukacji K-12, który ma na celu dostosowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy oraz zwiększenie atrakcyjności ofert edukacyjnych i promowanie działań na rzecz wspierania innowacji i przedsiębiorczości.
https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/us/articles/future-digital-education-technology/DR16_digital_education_2.0.pdf
Preeta M. Banerjee, Gerald Belson
Deloitte Touche Tohmatsu Limited
2015
artykuł naukowy
angielski