EDUMATA - KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI LOGICZNO-MATEMATYCZNYCH NA ETAPIE EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Opublikowano:

Zmiany cywilizacyjne wymagają dostosowywania na bieżąco narzędzi dydaktycznych, z których korzystamy w procesie edukacji, do potrzeb dzieci już na wczesnym etapie kształcenia. Pomoce dydaktyczne stają się niezbędnym elementem warsztatu pracy nauczyciela. W artykule omówiono możliwości wykorzystania multimedialnych pomocy dydaktycznych, mających na celu uatrakcyjnienie i urozmaicenie zajęć, co w konsekwencji ma się przyczynić do poprawy jakości nauczania przedmiotów a także rozumienia ich podstaw. Wychodzący poza konwencjonalne podejście do edukacji pedagodzy, podkreślają konieczność wprowadzania zmian w metodach nauczania. Aktualnie na rynku dostępnych jest wiele interaktywnych narzędzi wspierających, jednym z nich jest eduMATA, propozycja na którą autor artykułu zwraca szczególną uwagę. Jest to uniwersalna pomoc dydaktyczna umożliwiająca realizację zajęć w ciekawy, przejrzysty sposób, mająca szerokie zastosowanie w pracy z dziećmi na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Identyfikator dokumentu cyfrowego:
http://iwe.mat.umk.pl/iwe2017/materials/art2017/03.pdf
Autor:
Tomasz Kopczyński
Wydawca:
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Rok wydania:
2017
Miejsce wydania:
Toruń
Typ zasobu:
referat
Język:
polski