CLOSING THE SKILLS GAP IN POLAND: LEVERAGING THE PROMISE OF SOCIAL ENTERPRISE AND THE BPO INDUSTRY
Opublikowano:Żyjemy w globalnym świecie, w którym umiejętności stanowią o jakości i sposobie życia. Postęp technologiczny jakiego doświadczamy sprawia, że coraz częściej kompetencje cyfrowe są kluczowymi, i to one determinują sposób w jaki funkcjonujemy. W publikacji przedstawiono badania dotyczące bezrobocia młodzieży i kobiet w Polsce oraz tego, w jaki sposób branża IT może przyczynić się do rozwiązania problemów społeczności zagrożonych wykluczeniem cyfrowym. Omówiono założenia i zadania organizacji NESsT, która rozpoczęła działalność w Polsce w 2013 roku i wspiera rozwój przedsiębiorstw, które działają na rzecz rozwiązywania problemów społecznych. NESsT stanowi wsparcie zarówno finansowe jak i merytoryczne dla przedsiębiorstw, prowadzi swoje działania w wielu krajach. W artykule dokonano analizy problemu, wskazano najważniejsze obszary działań organizacji, omówiono projekty jakie realizuje organizacja w ramach prowadzonych działań oraz zawarto wiele informacji opisujących zarówno szczegółowo umiejętności, które są szczególnie pożądane przez pracodawców jak i ich zakres. Wszelkie działania organizacji skierowane są na pomoc osobom zagrożonym bezrobociem w podnoszeniu umiejętności pozwalających na aktywne uczestnictwo w rynku pracy.
https://static1.squarespace.com/static/58d072963e00bea07a2ca2da/t/59caf9fd2aeba5f9343c7e02/1506474495812/PO+NE+Full+Report+-+FINAL+-+ENG+w+JPM+web.pdf
Izabela Przybysz, Agnieszka Orzechowska, Gabriela Cichowicz
Nicole Etchart
NESsT
2017
raport z badań, raport ekspercki, książka
angielski
978-1-930363-49-6