SEEKING ADEQUATE COMPENCIES FOT THE FUTURE: THE DIGITAL SKILLS OF FINNISH UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Opublikowano:Umiejętności cyfrowe warunkują dziś czynne uczestnictwo w życiu społecznym i gospodarczym. Są potrzebne zarówno w nauce jak i pracy, towarzyszą codziennie podejmowanym działaniom, są ściśle powiązane z aktywnością człowieka. To jak funkcjonujemy na co dzień jest coraz częściej powiązane ze stopniem naszych umiejętności w zakresie korzystania z nowoczesnych narzędzi cyfrowych a trendy w rozwoju technologicznym i rozwoju gospodarki cyfrowej stawiają człowieka przed koniecznością szybkiego przystosowywania się do zmian. Wraz z rozwojem technologii pojawia się zapotrzebowanie na nowe rodzaje kompetencji odpowiadające wymaganiom zmieniającej się rzeczywistości. W publikacji dokonano analizy poziomu kompetencji cyfrowych wśród uczniów fińskich szkół średnich. Wyniki obrazują jaki jest poziom umiejętności cyfrowych badanej grupy, jakich wyborów edukacyjnych a później zawodowych dokonują młodzi zależnie od stopnia opanowania umiejętności TIK oraz jakie różnice w posiadanych kompetencjach determinuje wiek i płeć uczestników badania.
https://pdfs.semanticscholar.org/39a6/f10222ff4beda2804e0d18a48c4ea1e2dfc0.pdf?_ga=2.25707518.278289705.1556483005-963183415.1556483005
Meri-Tuulia Kaarakainen, Suvi-Sadetta Kaarakainen, Antero Kivinen
NTNU Norwegian University of Science and Technology
2018
Trondheim, Norwegia
artykuł naukowy
angielski