WPROWADZAJĄC... PORZĄDEK
Opublikowano:Komputery są dziś narzędziem powszechnie wykorzystywanym w wielu dziedzinach życia. Współczesne wymogi w zakresie kompetencji cyfrowych wykraczają zdecydowanie poza tradycyjnie rozumiane podstawowe umiejętności techniczne. Użytkownik korzystający z nowoczesnych technologii musi nie tylko umieć włączyć sprzęt i obsłużyć konkretną aplikację. Z uwagi na to, iż wymagania dotyczące kompetencji informacyjno-komunikacyjnej obejmują coraz szerszy zakres, podkreśla się wagę kształcenia w zakresie informatyki już na wczesnym etapie szkolnym. Współcześni edukatorzy podnoszą konieczność akcentowania w procesie edukacji kształcenia procesów, pozwalających na logiczne, twórcze myślenie, którego efektem będzie umiejętność formułowania i rozwiązywania problemów, tzw. myślenia komutacyjnego. Autor opracowania podejmuje próbę uporządkowania roli nowych technologii w edukacji. Przybliża założenia podstawy programowej, ukazuje ważne kwestie związane w wdrażaniem informatyki do szkół, przybliża sam program nauczania tego przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji oraz główne cele kształcenia informatycznego oparte na dwóch koncepcjach: porządku i sortowaniu.
http://iwe.mat.umk.pl/archiwum/iwe2016/materials/II_Drukarnia_IwE/04.pdf
Maciej M. Sysło
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
2016
Toruń
artykuł naukowy
polski