NAUCZANIE JĘZYKA OBCEGO ZA POMOCĄ KOMUNIKATORA INTERNETOWEGO SKYPE Z WYKORZYSTANIEM WIRTUALNEJ TABLICY W FORMIE GOOGLE DOCS
Opublikowano:Nauczanie języków obcych jest niezwykle ważnym elementem współczesnej edukacji. Coraz częściej lekcje języka odbywają się za pośrednictwem komunikatora Skype, internetowego procesora tekstu, czy narzędzia e-learningowego jakim jest Google DOCS, które służyć może jak wirtualna tablica. Tradycyjne formy nauczania i uczenia się wzbogacane są o nowoczesne narzędzia, które dają wiele możliwości nie tylko uczącym się ale i nauczycielom. W artykule zapoznamy się z raportem na temat możliwości przyswajania i przekazywania wiedzy w nauczaniu języków obcych przez Skype'a i Google Docs. Autor bazując na własnych doświadczeniach przedstawia zalety korzystania z edukacji online. Przybliża warsztat pracy nauczyciela pracującego zdalnie, udziela praktycznych wskazówek dotyczących korzystania z dokumentów Google jako wirtualnej planszy w połączeniu z komunikatorem Skype. Głównym celem raportu jest wskazanie możliwości jakie oferują nauczycielom technologie informacyjno-komunikacyjne i pokazanie pozytywnych aspektów wykorzystania narzędzi e-learningowych przez ucznia w nauce języków obcych. W niniejszym dokumencie omówiono również kompetencje nauczycieli chcących korzystać z tych narzędzi w swojej pracy.
2080-4814
bwmeta1.element.desklight-43cccd71-ebf0-4aec-ba33-29f866967cab
Magdalena Jaszczyk
Uniwersytet Warszawski
2015
Warszawa
artykuł naukowy
polski