THE CLASS OF 2030 AND LIFE-READY LEARNING: THE TECHNOLOGY IMPERATIVE A SUMMARY REPORT
Opublikowano:Sytuacja na rynku pracy zmienia się dynamicznie wraz z postępem technologicznym. Automatyzacja wielu procesów przemysłowych zmienia potrzeby pracodawców, a konieczność dopasowania umiejętności do potrzeb rynku rewiduje oczekiwania pracowników. W publikacji dokonano analizy zmian jakie zachodzą wraz z rozwojem technologii na rynku pracy i wskazano trendy, które pojawiają się w edukacji w związku z koniecznością dopasowania się człowieka do zachodzących zmian. W materiale dokonano również analizy potrzeb wynikających z ekspansji technologii w codzienne życie człowieka i wskazano determinanty, które umożliwią dopasowanie się do wymagań rynku. Analiza badań pokazała, które kompetencje są niezbędne współcześnie i mogą zwiększać szansę na osiągnięcie sukcesu w przyszłym życiu zawodowym. Publikowany raport pomaga odkryć kluczowe umiejętności, których uczniowie będą potrzebować po ukończeniu studiów i pokazuje jaką rolę odgrywa technologia w kontekście współczesnych wyzwań edukacyjnych.
http://www.economics-ejournal.org/economics/discussionpapers/2017-68
Microsoft Education
2018
raport z badań, raport ekspercki
polski