REUTERS INSTITUTE DIGITAL NEWS REPORT 2019
Opublikowano:Współcześnie nowoczesne technologie informacyjne są obecne w życiu niemal każdego człowieka. Załączony raport jest cykliczną publikacją przygotowaną przez Reuters Institute for the Study of Journalism , która obrazuje zmiany jakie zaszły na rynku medialnym w ostatnim roku. Aktualny raport ujawnia nowe spostrzeżenia na temat konsumpcji wiadomości cyfrowych w oparciu o ankietę YouGov przeprowadzoną wśród 75 000 klientów wiadomości online w 38 krajach, w tym w Afryce Południowej. Pokazuje dynamikę zmian w zakresie nowych płatnych modeli biznesowych online, omawia kwestie zaufania, dezinformacji, wpływu populizmu oraz rozpowszechnieniu podcastów. Prezentuje ranking dostępnych źródeł informacyjnych online, które cieszą się popularnością w poszczególnych krajach. W raporcie zawarto również informacje dotyczące kwestii związanych z odpłatnością za dostęp do informacji, możliwością korzystania z prywatnych aplikacji umożliwiających przesyłanie informacji a także opinie dotyczące tego, jaką rolę pełnią dziś media informacyjne w świecie.
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2019-06/DNR_2019_FINAL_0.pdf
Nic Newman, Richard Fletcher, Antonis Kalogeropoulos, Rasmus Kleis Nielsen
Reuters Institute for the Study of Journalism
2019
Oxford, UK
raport z badań, raport ekspercki, książka
angielski
978-1-907384-61-5