TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE A DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM – MODEL SZANS I ZAGROŻEŃ
Opublikowano:Technologie są dziś obecne w życiu niemal każdego człowieka. Rewolucja technologiczna , której jesteśmy świadkami nadaje nowy kształt codzienne wykonywanym czynnościom. Zmienił się sposób komunikacji, pracy i nauki. W technologii dostrzegamy wiele szans, nie możemy jednak bagatelizować zagrożeń, z którymi coraz częściej stykają się nie tylko świadomi dorośli ale również nieświadome dzieci. W publikacji dokonano analizy możliwości wykorzystania TIK przez dzieci w wieku przedszkolnym. Autorzy zwrócili uwagę na czynniki, które w istotny sposób wpływają na to jakie skutki przyniesie korzystanie z technologii przez dzieci w wieku przedszkolnym. Omówiono zarówno szanse i możliwości jakie wiążą się z udostepnieniem dzieciom narzędzi cyfrowych, jak również wskazano zagrożenia, na które należy zwrócić szczególną uwagę kształtując u młodych umiejętność korzystania z technologii.
https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/11931/1/Technologie_informacyjno_komunikacyjne_a_dzieci_w_wieku_przedszkolnym.pdf
Jacek Pyżalski, Michał Klichowski
Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych & Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
2014
Kraków
artykuł naukowy, fragment książki
polski
978-83-7271-892-1