DIGITAL SKILLS AND INCLUSION RESEARCH WORKING GROUP EVIDENCE BRIEF
Opublikowano:Cyfryzacja niemal wszystkich obszarów życia każdego z nas zmienia zasadniczo podejście do codziennych obowiązków. Dynamika zmian jest duża i obserwujemy ją na każdym kroku, nadaje tempo naszemu życiu i wymusza nabywanie kompetencji umożliwiających szybką adaptację do zmian. Technologie komunikacyjno –informacyjne stały się integralną częścią codzienności a potrzeba kształcenia i doskonalenia umiejętności cyfrowych palącą potrzebą współczesnego rynku. Badanie zlecone przez Departament Cyfrowy, Kultury, Mediów i Sportu (DCMS), we współpracy z Departamentem Edukacji (DfE) miało na celu wskazanie kompetencji przyszłości jakich potrzebują współcześni dorośli aby osiągnąć sukces prywatny i zawodowy w perspektywie najbliższych dziesięciu lat. W materiale zdefiniowano umiejętności kluczowe, dokonano analizy ogólnych umiejętności cyfrowych jakie posiadają współcześni pracownicy o niższych, średnich i wysokich umiejętnościach oraz wskazano powiązania między ogólnymi umiejętnościami cyfrowymi pracowników a sukcesem jaki mają szansę odnieść na rynku pracy.
https://warwick.ac.uk/fac/soc/ier/research/digitalinclusion/
Erika Kispeter
Warwick Institute for Employment Research University of Warwick
2018
Coventry, Wielka Brytania
raport z badań
angielski