STRATEGIA UMIĘJETNOŚCI OECD POLSKA. WNIOSKI I REKOMENDACJE. STRESZCZENIE RAPORTU.
Opublikowano:Zmiany jakie zachodzą współcześnie w niemal wszystkich obszarach społeczno-gospodarczych państw wiążą się niewątpliwie z dynamicznym rozwojem technologicznym. Cyfryzacja i mechanizacja wprowadziły nowe trendy w sposobie prowadzenia przedsiębiorstw i zmieniły ich dotychczasowy kształt. Kształcenie umiejętności pozwalających na dopasowanie się człowieka do wymogów rynku stało się paląca potrzebą współczesności a tematyka produktywności i konkurencyjności kluczowym zagadnieniem, niezwykle ważnym z punktu widzenia rozwoju gospodarki i dobrostanu społeczeństwa. Wprowadzane kolejne reformy miały za zadanie poprawiać poziom edukacji i integrować system kształcenia z rynkiem pracy. Publikowany raport OECD to przekrojowa, syntetyczna diagnoza stanu rozwiązań dotyczących mechanizmów wspierania rozwoju umiejętności. Zawiera szereg rekomendacji opartych na dobrych praktykach przygotowanych w oparciu o doświadczenia innych państw, które wpisują się w polską politykę edukacyjną. W raporcie wskazano cztery obszary priorytetowe na rzecz poprawy osiągnięć Polski w zakresie kompetencji kluczowych oraz zwrócono uwagę na rolę polityki w kontekście edukacji całożyciowej, która stanowi odpowiedź na współczesne cywilizacyjne wyzwania.
http://ibe.edu.pl/download/MEN/Skills-strategy-poland-report-summary-PL.PDF
OECD iLibrary
2019
raport z badań
polski
978-92-64-84974-7 (print), 978-92-64-98089-1 (pdf)