STUDENTS, COMPUTERS AND LEARNING. MAKING THE CONNECTION
Opublikowano:Technologie cyfrowe są dla współczesnego człowieka elementem rzeczywistości. Obcujemy z narzędziami cyfrowymi na co dzień, a inicjacja człowieka z technologią zaczyna się na coraz wcześniejszym etapie życia. W publikowanym raporcie dokonano analizy różnic w dostępie do narzędzi ICT i możliwości wykorzystania ich w codziennym życiu. Zdefiniowano pojęcie „przepaści cyfrowej” oraz omówiono problematykę związaną z zagadnieniem. W badaniach uwzględniono czynniki determinujące występowanie zjawiska, takie jak status społeczno-ekonomiczny uczniów, płeć, lokalizację geograficzną miejsca zamieszkania i szkoły do której dziecko uczęszcza. Raport pokazuje również związek między dostępem do komputera w szkołach, korzystaniem z komputera w klasach i wydajnością w ocenie PISA. Jak wynika z raportu, wszyscy uczniowie muszą najpierw zostać wyposażeni w podstawowe umiejętności czytania, pisania i liczenia, aby mogli w pełni uczestniczyć w połączonych cyfrowo społeczeństwach XXI wieku.
https://doi.org/10.1787/9789264239555-en.
OECD
PISA, OECD Publishing,
2015
Paryż, Francja
książka
angielski
978-92-64-23954-8 (print), ISBN 978-92-64-23955-5 (PDF)