POWSZECHNE KSZTAŁCENIE INFORMATYCZNE W POLSKIM SYSTEMIE EDUKACJI
Opublikowano:Jednym z wyzwań stawianym przed współczesnym człowiekiem jest umiejętność dostosowania się do szybko zmieniającej się rzeczywistości w zakresie TIK. Coraz większy nacisk kładzie się na kształtowanie i rozszerzanie kompetencji w tym zakresie, a co za tym idzie nauki programowania, która sprzyja umiejętności organizacji pracy w sytuacjach problemowych, aktywnego poszukiwania rozwiązania problemu, pobudza logiczne, twórcze a jednocześnie precyzyjne i abstrakcyjne myślenie. Według edukatorów nauka programowania jest elementem niezbędnym w edukacji wczesnoszkolnej ponieważ pozwoli pokazać dzieciom właściwe spojrzenie na informatykę jako dziedzinę nauki, rozbudzić w dziecku zainteresowanie i chęć poznania jej w szerszym zakresie. W dokumencie zawarto propozycje rozwiązań i działań, które należy podjąć i realizować w systemie edukacji, aby dostosować poziom kompetencji uczniów i nauczycieli do wymagań jakie stawia rzeczywistość cyfrowa, której jesteśmy uczestnikami. Wskazano również obszary jakich mają dotyczyć proponowane zmiany. Słownik pojęć związanych z edukacją informatyczną zaproponowany w publikacji pomoże w kształtowaniu znaczenia pojęć informatycznych, wzbogaci język komunikacji w edukacji cyfrowej, pozwoli przejść na kolejny etap w przygotowaniu do skutecznego wdrażania elementów informatyki w powszechnym kształceniu informatycznym w Polsce.
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwizlvuQ-rzZAhVILVAKHUDjDd4QFggoMAA&url=http%3A%2F%2Finaczej.wm
Rada ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
2015
Warszawa
materiały konferencyjne
polski