DIGITAL EDUCATION AT SCHOOL IN EUROPE
Opublikowano:Współczesna rzeczywistość szkolna jest dziś inna niż jeszcze kilkanaście lat temu. Zarówno uczniowie jak i nauczyciele muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami jakie pojawiają się wraz z ekspansją technologii w system edukacyjny. Innowacje technologiczne wyznaczają nowe trendy i nadają kierunek zmianom jakie w systemach oświaty zachodzą. Publikowany raport rzuca światło na dwie różne, ale uzupełniające się perspektywy edukacji cyfrowej: rozwój kompetencji cyfrowych odpowiednich dla uczniów i nauczycieli oraz pedagogiczne wykorzystanie technologii do wspierania, ulepszania i przekształcania uczenia się i nauczania. Zawiera zarówno wskaźniki dotyczące rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów jak i programy szkolne, które wspierają rozwój cyfrowy. W raporcie dokonano analizy kompetencji cyfrowych nauczycieli, oceny kompetencji cyfrowych uczniów oraz omówiono strategie, które pozwolą na zmianę podejścia do innowacji w oświacie i będą stanowić wsparcie w rozwoju polityk na rzecz integracji innowacji i tradycji w dzisiejszej szkole.
10.2797/763, 10.2797/376130, 10.2797/66552
Ania Bourgeois, Peter Birch, Olga Davydovskaia
Komisja Europejska, Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, Eurydice
2019
Luksemburg
raport z badań
angielski
978-92-9492-994-5 (PDF), 978-92-9492-989-1 (EPUB), 978-92-9492-998-3 (printed version)